
MUDr. Barbora Mechúrová
Komunikace s nespokojenými pacienty
V rámci poskytování zdravotní péče se často setkáváme s nespokojenými pacienty, kteří mohou vyjadřovat vztek, frustraci či stížnosti na poskytovanou zdravotní péči. Efektivní komunikace s těmito pacienty je klíčovým prvkem v zachování důvěry, respektu a kvality poskytované péče. Přesto však interakce s nespokojenými pacienty představují pro nás, zdravotníky, nemalou výzvu. Přednáška s názvem Komunikace s nespokojenými pacienty se zaměřuje na použití komunikačního protokolu BLAST (Believe - Listen - Apologize - Satisfy - Thank) jako strukturovaného nástroje pro zvládání interakcí s nespokojenými pacienty. Cílem přednášky je seznámit účastníky s konkrétními kroky komunikačního protokolu BLAST, které jim pomohou lépe porozumět potřebám nespokojeného pacienta, efektivně řešit vzniklé problémy a předcházet potenciálně konfliktním situacím.